Logiczne gry towarzyskie są świetną rozrywką. Tym razem chciałabym Wam przedstawić najnowszą grę Egmontu – Recto Verso.
Recto Verso – towarzyska gra
Recto Verso Buduj imprezowo to gra ćwicząca refleks, spostrzegawczość i umiejętność współdziałania. Przeznaczona jest dla 2 do 6 graczy od ósmego roku życia. Według mnie sześciolatek też na spokojnie zrozumie zasady.
Zawartość gry:
- pudełko i dwustronna plansza (jedna strona przeznaczona jest dla 2 graczy, druga dla 3-6)
- żetony z punktacją od 1-20 punktów,
- sześciokątne żetony partnerów,
- 6 żetonów graczy,
- 11 klocków drewnianych – elementów budowy,
- 32 karty budowli z niebieskim tłem,
- 32 karty budowli z fioletowym tłem (poziom zaawansowany).
Zasady gry Recto Verso
Na początku wybieramy poziom gry:
a) w przypadku standardowego poziomu wykładamy na stół niebieskie karty i wszystkie klocki poza czerwonym;
b) w przypadku trudnego na stole kładziemy fioletowe i klocki łącznie z czerwonym.
Planszę układamy na pudełku, ustawiając w odpowiednim miejscu wycięcie, w które będziemy wkładać karty. Konieczne jest przyszykowanie także stopera. Następnie każdy z uczestników zabawy wybiera duży żeton gracza i po jednym małym żetonie w kolorze przeciwników.
Przebieg gry w wariancie 3-6 osób:
- Rozpoczynający gracz losuje mały żeton dopierając w ten sposób partnera do gry.
- Wybieramy kartę do rundy – zadaniem jest ułożenie takiego widoku jaki mamy na ilustracji. Z każdej strony karty widok jest inny. Ważne! Można się komunikować, ale nie wolno podglądać. Wszystkie klocki powinny być wykorzystane i ułożone na polu 4×4. Żaden nie może „wisieć” w powietrzu czy wystawać poza planszę.
- Uruchamiamy stoper i rozpoczynamy rozgrywkę. Pierwszy gracz, który jest pewny, że ułożył odpowiednio budowlę krzyczy „Recto”, drugi „Verso”. Wtedy zatrzymujemy stoper.
- Sprawdzamy czy widok zgadza się z tym, który widzimy na karcie.
- Przyznawanie punktów: aby uzyskać punkty w rozgrywce, każdy uczestnik musi prawidłowo ułożyć swoją budowlę, w przeciwnym razie partner traci również prawo do punktów. Punktację przyznajemy według skali czasu.
Gra kończy się, gdy wszystkie żetony zostają wykorzystane. Wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej punktów.
Przebieg gry w wariancie 2 graczy:
- Gra ma 7 etapów. Ustawiamy planszę stroną dla 2 graczy. Ustawiamy żeton z koroną na polu nr 1.
- Wybieramy poziom gry.
- Celem jest przejście 7 etapów. Po ich przejściu sumujemy punkty. Zdobywając powyżej 46 zdobywamy tytuł „Królów konstruowania”.
Gra dla całej rodziny i nie tylko
Tego typu gry sprawdzają się dla zabicia nudy, ale także na różnych towarzyskich spotkaniach. Rozwijamy refleks i umiejętność współpracy. Wszyscy zgodnie pracujemy na wynik. Polecamy z czystym sumieniem 🙂
Super wygląda ta rozgrywka! Moja gra jeszcze nierozpakowana, czeka na małych testerów, jednak widzę, że będzie to super efektywnie spędzony czas! Nie mogę się doczekać.
Będziecie się dobrze bawić.
To idealna gra dla mojego kuzyna 😀 Przegrałam z nim już wszystkie jego gry (ostatnio znów graliśmy w planszówkę z Psiego Patrolu”, więc może na dzień dziecka mu taką sprawię 😀
Świetny pomysł