Mam dla Was propozycję kolejnej, prostej do wykonania dekoracji wykonanej przez dziecko w tematyce świątecznej. Stworzyliśmy wielkanocne słoiczki, ale też z powodzeniem możemy wybrać inny temat przewodni do zrobienia tego typu wytworu.
Wielkanocne słoiczki – potrzebne materiały
Aby wykonać ozdobę potrzebujemy:
- filc,
- nożyczki,
- naklejki lub ozdoby tematyczne,
- słoiczek
- klej
Jak zrobić wielkanocne słoiczki
Zaczynamy od wyboru dekoracji. Z filcu robimy trawę – starsze dzieci mogą od razu powycinać „zęby”, młodszym proponuję je najpierw naszkicować. Kiedy trawa jest gotowa, smarujemy słoiczek i przyklejamy ją. W tym celu wykorzystaliśmy klej Bambino.
Kolejny krok to przyklejenie ozdób wedle uznania dziecka. Ot, cała filozofia.
Po wykonaniu pracy do słoiczków możemy powkładać na przykład drobne słodycze, co widzicie na zdęciu na samej górze, albo wykorzystać go jako świecznik.
Jak wspomniałam wcześniej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby pomysł ten wykorzystać inaczej. Z niebieskiego filcu robimy fale, przyklejamy muszelki i mamy pojemniczek na skarby morza.
Matematyka w święta
Wszelkie zabawy tego rodzaju warto wykorzystać nie tylko jako element rozwijający kreatywność, wyobraźnię i motorykę. To świetny pretekst, aby wprowadzić elementy innych dziedzin nauki. Po raz kolejny Buba Bajdocja ruszyła z akcją Matematyka w święta, do której przyłączamy się i my, zatem poniżej wypunktuję jak wpleść do takich czynności królową nauk:
- przeliczajmy – ile elementów wykorzystaliśmy do naszego słoiczka wielkanocnego, ile różnych rodzajów naklejek mamy;
- porównujmy liczebność – czego jest najwięcej/najmniej/tyle samo na słoiczku, naklejek w jakim kolorze jest więcej/mniej
- odnajdujmy takie same elementy, wskazujmy podobieństwa i różnice, twórzmy zbiory;
- wyszukujmy ukryte kształty – trójkąty na trawie, jajko – owal, oczy kurczaka, zająca, środek kwiatka – koło etc.
To proste, a nauka przez zabawę jest najefektywniejsza!
Idąc dalej tym tokiem rozumowania wprowadźmy elementy przyrody:
- wyszukajmy rośliny i zwierzęta,;
- spróbujmy określić gatunki zwierząt, miejsca ich występowania i życia, mówmy o tym, co lubią jeść;
- spróbujmy odpowiedzieć na pytanie co robić, aby w ogrodzie rosła tak zielona trawa jak na słoiczku;
Możliwości jest naprawdę wiele. Wykorzystujecie je na co dzień?